maanantai 31. joulukuuta 2012

LUVAllista menoa

Lauantaina ajeltiin siis äitin ja murusen kanssa Vantaalle Ojankoon juoksemaan pari starttia. Eka rata oli Anne Saviojan hyppäri. Starttasin neljäntenä mikä sopi oikein hyvin, mieluummin oon aina siinä alussa. Mä ehdin nähdä parit maksit ja medit samaisella radalla ja jo rataa katellessa tuntui, että tää vois olla semmonen mun ja Murun rata. Rataantutustumisen ajan äiti piti Murun liikkeessä ja kun tulin tutustumisesta, leikittiin ja otettiin pari väli-asentoa, jotta muru tietäis mitä tulee tapahtumaan :)
Vähän se oli ihmeissään, että missä mä oonkaan... Lähdössä jätin sen vahingossa pikkasen liian vinoon, eli sinne siivekkeen taakse, eikä se pieni otus edes kuullut okei -käskyä :) no siellä se oli katellu vaan ympärilleen, niin mun piti käydä vähän kurkkaamassa ja kun jouduin ottamaan peruutusaskeleen etten törmäisi siivekkeeseen niin Muru meinas lähteä mun liikeen mukaan mutta kyllä se sinne kakkoshypylle kuitenkin meni, huh! Muru meni tosi kivasti, pysy ohjauksessa ja kepitkin mentiin loppuun asti :) Loppusuoralla monet teki valsseja, mutta mä päätin etten lähde edes yrittämään, ja teen lopun takaleikkauksella joka onnistui tosi hyvin, Muru tuli pienellä kaarroksella ja kesti takaleikkauksen tosi hyvin! Eli hyvä flow onnistui ja mulla oli hyvä keskittyminen! Saatiin siis meijän eka nolla, hyppärinolla ja luvallinen sellainen :) sijoituksella 3, ja etenemä oli 4.07 m/s.



Toka rata olikin sitten astetta vaikeampi, Sami Topran agilityrata, ja mulla oli keskittyminen vähän hukassa, en oikeen ehtinyt hakea hyvää vireystilaa ennen rataa... Ja murukin oli aika liekeissä... Mä huomasin jo ennen rataa että tästä ei nyt varmaan hyvää tule.... :D Muru veti ja kisko oikeen kunnolla radalle ja korvatkin tais olla aika hukassa... No sen lähtöasento oli jo niin syvältä että ei terve, mutta huomasin sen vasta kun annoin luvan hypätä, se oli niin kumarassa että tiputti ekan riman. No ei onneks menny ansaputkeen :) Radalta saatiin hylly seuraavasta kohdasta: tultiin putkesta hypylle ja siitä piti kääntyä putkelle eikä lähteä kepeille, mitkä oli suoraan edessä. No mun "putkihullu" borderilapsonen oli aikeissa kääntyä sinne putkelle minne mun napa näytti, mutta kai mä sitten käänsin sen navan liian aikasin kohti keppejä, koska Muru lähti esittelemään pujottelutaitojaan ja lähti pujottelemaan ihan ilman käskyä :) varsinainen luolakoira... :P Muru aatteli et "nää kepit mä hei osaan kun niitä ollaan aika paljon treenattu" :) no keinu meni kivasti, pitää käskyttää aika kovasti, mutta ei ottanu lentokeinua! No joo mut kun kunnon käskyä ei A:lla tullut niin Muru sikaili ja loikkas A:n kontaktin.. Korjattiin ja lähdettiin pois. En siis ehtinyt tehdä rengasta näissä kisoissa kun hyppyradalla ei ollut ja aksaradalla se ois tullu sen A:n jälkeen :D me sitä niin paljon harkattiinkin... Iltasin otettiin rengastreeniä iskän maastopyörän renkaalla, jota Muru kyl aluks katto vähän ihmeissään :P
 

Hyvä päätös vuodelle, kisakirjan eka merkintä ja jo toisista kisoista :) ja kun mun piti alunperin ekan kerran kisata vasta helmikuussa..... :) Nyt Murmeli jää kisatauolle ja myös harkkatauolle kun 7.1. on se sterilisaatio!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti