torstai 22. marraskuuta 2012

tosikkona ja kurssilaisena

anteeks hiljaiselo taas…. Parit tosikkotreenit siis takana, toiset Kaijan vetäminä ja toiset Samin. Kaijan treeneissä tehtiin Salme Mujusen rataa, eli putket ja suorat sellaiset oli aika vahvassa roolissa… :) Muru meni hienosti, renkaankin! ja kepitkin lopulta :P Kokeiltiin alulle eri ohjauksia, mutta persjätöillä onnistu parhaiten, niin kun Kaija sanoi, että mä teen persjätöt rohkeesti, koska mulla on pieni koira, niin en niitä pelkää tehdä!
Sami veti viime tiistaina treenit ja aiheena oli putkijarrut… kröhöm, muru ei oo tainnu koskaan kuullu jarruttamisesta! :P no enhän mä oikeesti oo ehtiny niitä ees kesän aikana harjoitella, on ollu meinaa aika paljon muutakin harjoteltavaa tässä puolen vuoden aikana :D mutta rytminmuutokset oli avain onneen tässäkin! niissäkin mun pitää pysähtyä kokonaan ja oottaa et muru tulee kokonaan ulos putkesta, jonka jälkeen vasta kohti seuraavaa estettä! Niin kun Sami sanoi, nyt sille on tullu niin paljon itsevarmuutta, että se pystyy suorittamaan rataa, vaikka mä olisin kuinka kaukana! :) mutta yhdessä tuumattiin Samin kanssa, että se on vaan plussaa! kun irtoomista ei olla ees harjoteltu….
Korkeavireellä oli keskiviikkona vikat treenit nyt tällä kertaa. Kivoja pikku pätkiä ja koska meitä oli vaan 2 paikalla, saatiin tehdä aika paljonkin :) Muru irtos mahtavasti, teki loistavia kontakteja, hienoja takaleikkauksia, pakkovalsseja sekä odotti lähtölupaa loistavasti! Oon superhypertyytyväinen, kaikki korkeavire-treenit oli huippuja, toivon mukaan niitä saadaan lisää! :)
Ja tänä vkoloppuna oon siis agilityn koulutusohjaajan peruskurssin toisella viikonlopulla ja huomenna on siis kurssin viimonen päivä. Paljon on herännyt ajatuksia, kentän laidalta on niin helppo nähdä ohjaajien mokat ja hyvät suoritukset! Johanna Nyberg on pitämässä meille kurssia, ja asiaahan olisi vaikka kuinka ja paljon, jotka pitää saada mahdutettua neljään päivään! Varsinkin harjoituskoirakoiden kautta sai paljon ajatuksia liikkumaan päässä! Ja teoriaosuudella mulla heräs semmonen ajatus, että mä niin tarvisin jotain paineenkestotreeniä=kisanomasta treeniä (pilli, ajanotto, virheestä pois radalta yms.) tässä ennen alkuvuotta, jolloin me mahdollisesti startataan ekan kerran. Muru on niin erilainen kuin Minttu, että mun täytyis päästä esim. epiksiin harkkaamaan tätä kisanomasuutta, onneks me saadaan yhdet epikset tälle vuodelle meijän hallille! :)
Ja ainiin, äitihän lähtee huomenna Veikkolaan rallytokon SM-joukkuekisaan sekä Mintun että Murun kanssa, joka varakoirakkona pääsee “loistamaan” taidoillaan eli toisin sanoen, muru, jonka kanssa ei oo virallisesti harkattu kun viime talvena, mutta joka on päässyt nyt treenaamaan vähän ennen kisoja! Muru ilahduttaa ehkä tuomarin iloisuudellaan :P
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin, huomenna siis vika päivä koulutusohjaajakurssia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti